Zase králík... alebo ako nás chce štát za 500 tis. EUR naučiť šetriť

Autor: Ivan Šuška | 21.7.2016 o 17:48 | Karma článku: 8,91 | Prečítané:  2717x

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR nás chce v najbližších troch rokoch učiť ako neplytvať potravinami. Celý tento špás nás bude stáť 500 tisíc EUR.

Na základe odporúčania Európskej únie by mali členské štáty do roku 2030 znížiť o polovicu objem potravín, ktoré sa bez úžitku vyhadzujú. U nás je to dnes niečo cez 160 kg potravín na hlavu za rok. Veľa? Málo? Sú to potraviny, ktoré vyhodíme zo svojich domácností. Pripočítajte aj to, čo vyhodia obchodné reťazce, reštaurácie, jedálne... pretože sa to nezje, pokazí, je po lehote spotreby...

O tom, že šetriť je dobré, niet pochýb a šľachetný úmysel EÚ je naozaj na mieste. Potravinami sa      vo vyspelom svete skutočne plytvá. Aj my, Slováci, sme sa naučili jesť veľkou lyžicou. Nie vždy dojeme to čo máme na tanieri. Kúpime aj keď nepotrebujeme, pretože je to v akcii. A aj nás zasiahla mantra dátumu spotreby a vyhadzujeme to, čo je po mystickom dátume konzumovateľnosti.

A tak ministerstvo, ktoré sa spolu s poľnohospodárskou prvovýrobou, spracovateľmi a obchodníkmi celoročne snaží o to aby sme kúpili a zjedli čo najviac - nás bude od budúceho roka učiť šetriť. Tiež vám tu niečo nesedí? V prvom roku chce ministerstvo minúť (prepáčte, použiť) najviac - až 200 tisíc EUR na analýzy a komunikáciu s verejnosťou. Odborníčka na marketing dokonca tvrdí, že celoročná kampaň za tieto peniaze je "trochu poddimenzovaná". Ak mala na mysli reklamnú agentúru, ktorá tento job získa - potom určite musíme súhlasiť! Za ďalších 300 tisíc v nasledujúcich dvoch rokoch nás štát bude učiť ako skladovať potraviny v chladničke, koľko si dať na tanier a potom si radšej doložiť, ak hlad pretrváva.

Za 500 tisíc EUR sa dá urobiť veľa muziky. Alebo aj veľa zbytočného humbuku. Olepiť Slovensko bilbordami a večerné vysielanie prerušovať bezduchou reklamou asi nebude veľká veda. Nie som odborník na reklamu, ale toto určite zvládne aj priemerná reklamná agentúra. Najmä ak zadávateľ kampane nikdy nezistí, koľkých obyvateľov našej malebnej vlasti jeho snaženie skutočne zasiahlo.

Stará Škopková v komédii Slunce, seno... vysvetlila svojmu synovi Jirkovi rýchlo a stručne ako je dôležité šetriť jedlom. Určite si pamätáte na legendárnu repliku "...děti v Africe nemají co jíst a vy nevíte co by ste samou roztažeností do tý huby dali!". 

Škoda, že pani Helena už nežije. Mohla byť tvárou tejto kampane. Som presvedčený, že by vás šetrenie potravinami v jej podaní chytilo za srdce. A možno by heslá kampane zľudoveli tak ako filmy,  v ktorých hrala. Takto nás čaká štátna kampaň, v ktorej sa bude o plytvaní len hovoriť. 

Niečo mi hovorí, že konečný prijímateľ spomínaných 500 tisíc EUR (alebo ich časti) na šetrenie už odkázaný určite nebude.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Velez-Zuzulová šla skvelo a skončila druhá, Vlhová klesla na siedme miesto

Američanka Shiffrinová predbehla Slovenku s jasným náskokom.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.


Už ste čítali?