Kontaktovať budeme len vybraných uchádzačov

Autor: Ivan Šuška | 1.8.2016 o 18:09 | Karma článku: 4.30 | Prečítané  1001-krát

Hľadáte si prácu? Aj vy máte pocit, že obyčajná ľudská slušnosť je tiež nezamestnaná? ...pretože vo firmách ju často nevidieť.

Hľadáte, alebo hľadali ste si zamestnanie? Počas tohto dobrodružstva môžete zažiť všeličo... 

Drvivá väčšina ponúk práce na pracovných portáloch obsahuje formulku "...kontaktovať budeme len vybraných uchádzačov...". Vyspelejšie firmy nezabudnú v inzeráte poďakovať za váš záujem pracovať v ich spoločnosti. Aj oni nakoniec s vašou žiadosťou urobia to isté... Ale máte aspoň lepší pocit (alebo oni?). Niektoré firmy do ponuky ani neuvedú ako budú reagovať na váš záujem. Zrejme nekontaktovanie uchádzača považujú za celkom prirodzený postup. A uchádzač s tým má jednoducho počítať. 

Tá formulácia je geniálnou vetou. Je zázračným nástrojom na úsporu práce personalistu. Nevyhovujete? Žiadosť nabok (samozrejme s vašimi údajmi budeme nakladať v súlade s platnou legislatívou). Ďalší životopis!

A vy čakáte. Zavolajú? Alebo už volali a vy ste len nemali pri sebe mobil? Napíšu? Oznámia, že si vybrali iného - vhodnejšieho kandidáta? Nie! Počkáte, kým uplynie primeraná doba. Pripočítate milosrdnú rezervu (...čo keď ešte nerozhodli?) Nakoniec sami zhodnotíte, že v tejto spoločnosti zrejme pracovať nebudete.

Personalista, ktorý vymyslel túto slovnú hračku, má určite už dnes rezervované miesto v personalistickom nebi. Koľko práce ušetril všetkým svojim kolegom! Ako veľmi im všetkým leží na srdci uchádzač. Ten si dal tú námahu a hľadal, napísal, reagoval. A čaká na ich odpoveď. Určite aj medzi uchádzačmi sa nájdu takí, ktorí to s hľadaním práce nemyslia celkom vážne. Verím však, že tých skutočných uchádzačov je násobne viac. A teraz ruku na srdce: koľko času spotrebuje odoslanie mailu s odpoveďou pre uchádzača (najmä ak si pomôžete Ctrl+C a Ctrl+V)?  

Samostatnou kapitolou bývajú reakcie firiem po osobnom pohovore. Zúčastníte sa osobného stretnutia. Na záver sa dohodnete, že v stanovenom termíne vám konkrétna osoba (žiadna no name e-mailová adresa, ale živý človek) dá vedieť ako sa firma rozhodla. Seriózne firmy seriózne zavolajú a korektne uzavrú výsledok vášho stretnutia. A nájdu sa aj firmy, ktoré na svojich webových doménach majú slohové práce o firemnej kultúre a nastavených firemných štandardoch.  A predsa, napriek osobnej dohode na osobnom stretnutí... upsss! Jednoducho sa neozvú a neoznámia vám ako sa rozhodli! Z firmy ani obraz ani zvuk.

Kam sa podela obyčajná ľudská slušnosť? Stratila sa vtedy keď sa zo zamestnancov stali ľudské zdroje? Kam sa podel obyčajný ľudský záujem? Práca personalistu určite nie je jednoduchá. Ale to ani hľadanie práce. A tak neostáva len veriť, že skutočného záujmu raz bude na oboch stranách viac. Aby hľadanie práce bolo pre uchádzačov o čosi ľudskejšie. Aby firmy vždy našli tých správnych uchádzačov.  

Na záver: Počas svojho dobrodružstva hľadania práce som stretol (a dúfam, že ešte stretnem) v rôznych firmách veľa serióznych ľudí. Patrí im poďakovanie za to, že svoju prácu robia so srdcom. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Rodák z Martina: Byť gayom na Slovensku vyžaduje odvahu

Comming out bola v jeho živote nádherná chvíľa, tvrdí Peter Karpo Prince. Dnes je ženatý, s manželom žijú v Tel Avive a rozhodli sa pre dieťa.

PLUS

Položili sme do galérie okuliare. Pomýlili si ich s umením?

Umelecké dielo si s odpadom už pomýlila nejedna upratovačka.


Už ste čítali?