Ako byť užívateľsky neprítulný

Autor: Ivan Šuška | 21.12.2016 o 22:47 | Karma článku: 3,70 | Prečítané:  263x

Nákup cestovného lístka na vlak cez internet je nevšedným zážitkom a každému ho možno odporučiť ako tréning trpezlivosti a IT zdatnosti. 

Žijeme nezvratnú éru webových aplikácií, smatfónov, nákupov cez internet, zrýchlenia všetkého. Firmy, ktoré to pochopili presunuli časť svojej komunikácie so svojimi klientmi do virtuálneho prostredia. Tie odvážnejšie (resp. tie, ktorým to povaha ich podnikania dovoľuje) existujú už len vo virtuálnom svete. Bolo by prinajmenšom čudné keby tento trend nezachytila aj naša železnica. Preto si aj lístok na vlak môžete kúpiť cez internet.

Skutočne?

Potreboval som svojej aktívnej mame kúpiť cestovný lístok a miestenku, aby v tomto predvianočnom čase cestovala pohodlne. Vlastne potrebovala len miestenku, pretože ako seniorka cestuje zdarma. Dokonca má aj seniorpas vydaný železnicou, ktorý potvrdzuje jej oprávnenie cestovať zadarmo. Naivne som som si myslel, že to bude malina na pár minút. Vyhľadanie spojenia, nejaké nevyhnutné údaje, kreditka, platba, potvrdenie a hotovo. Vybral som spojenie a klikol pre vstup do e-shopu železnice. 

On line inkvizícia zákazníka, alebo "NÁKUP LÍSTKA"

Kliknutím na túto ikonu sa spustí čosi, čo rozhodne nie je všedným zážitkom. Ak ste túto internetovú inkvizíciu železnice neabsolvovali a pokúšate sa o nákup prvý krát, zažijete nevídané. Po vyplnení mrakov registračných vyplňovacích polí nadobudnete pocit, že viac údajov o vás má už len Sociálna poisťovňa, daňový úrad a vaša zvedavá suseda z prízemia. Náladu vám zlepší každý návrat na začiatok formulára pretože " *údaj je povinný" a vy stále nechápete NAČO toto všetko železnica potrebuje. Čakáte, že na nasledujúcej strane budete musieť vyplniť niečo zo svojej zdravotnej dokumentácie a nejaké nevyhnutné údaje o rodinných pomeroch.

Nedokončil som to. Pretože nedokážem pochopiť prečo inému prepravcovi stačia na nákup cestovného lístka stačia 3 kroky a platba. A nepýta si k tomu číslo mojich topánok.

Milá naša železničná spoločnosť (štátna a akciová),

neviem na koľkých živých klientoch ste si pred uvedením svojho portálu vyskúšali jeho praktické použitie (testovanie partiou vašich IT architektov sa nepočíta). Žiadny strach! Mnohí diskutujúci vás v diskusii pod týmto blogom podporia a dajú vám za pravdu. Portál je v poriadku, to len autor blogu ho nezvládol. Mea cupla, mea culpa, mea maxima culpa! Keby som sa lepšie učil...

Možno by stačilo uvedomiť si komu by malo maximálne záležať na užívateľskej prítulnosti portálu... Tomu čo chce predať, alebo tomu čo chce kúpiť?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza pre postoje Sulíka z SaS

Mihál nesúhlasí s postojmi Sulíka.


Už ste čítali?